Sayfalar

STEP MOTORLAR



Step motorlar adım motorlar olarak da bilinirler. İsminden de anlaşılacağı gibi adım adım dönerler. Bu motorların belirli dönme açısı vardır. Örneğin 2 derece dönüş açısı olan motoru her adımda 2 derece döndürebiliriz ve döndürdükten sonra o konumda sabit tutabiliriz. Bilinen DC motorları gibi enerji verildiğinde sürekli olarak dönmezler. Bu nedenle bu motoru sürmek için sürücü devresi şarttır.





Dezavantajları
1-) Açık çevrim çalıştıkları için motorun zorlandığı anda veya hızlı döndürülmek istediği anda kaçıracağı adımlar hesaplanamaz, sistemde hata meydana getirir.
2-) Adım adım döndükleri için darbeli çalışırlar. Biraz daha açıklarsak motoru döndürmek için bir adım döndürecek sinyali veririz ve motor adımı atar ve yeni pozisyonuna gelerek bir sonraki adımı atana kadar durur. Her ne kadar motoru hızlı döndürmeye başladığımız anda hissedilen darbeler azalsada bu motorlar her zaman darbeli çalışırlar.Aşşağıdaki vidyoda motorun yavaş dönüşü gösterilmiştir daha iyi anlaşılır.
step motorların sürülmesi konusunda bu motorların sürülmesi hakkında ayrıntılı bilgi bulabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder